Prijave za newsletter
Aktuelne medijske teme, svakog drugog petka u mesecu u Vašem Inboxu....
Medija centar na Facebook-u

Posetite stranicu Medija centra na Facebook-u i postanite član...

Kako najbrže, najlakše i najjeftinije izveštavati o događajima?

Južne vesti – dnevne Internet novine

Svaki prilog na televiziji mnogo košta. Radio stanice u sve manjoj meri posvećuju vreme vestima. Ako propustite termin za vesti, moraćete da čekate naredni. Novine imaju ograničenja po pitanju broja stranica, a zbog same prirode medija, vesti prenose sa danom zakašnjenja.
Internet u dnevnoj informativi više ne predstavlja samo kompromis, već se lagano nameće i kao standard.

Jednostavno, već danas Internet uspeva da objedini skoro sve informativne servise - webvideo, live streaming, podcast,.. Forumi, blogovi, Facebook i Twitter, u kombinaciji sa video servisima (YouTube npr.), pokrenuli su pravu revoluciju u sferi brze dostupnosti i penetracije informacija.

Dok televizija, radio i štampani mediji imaju realan problem sa ograničenom minutažom, unapred dogovorenim terminima, odnosno brojem stranica, Internet ne poznaje ovakva ograničenja.

Pred urednike Internet izdanja medijskih kuća ili samostalnih info sajtova, postavlja se samo jedna dilema - da li je tekst dovoljno dobro napisan. To, da li je informacija vredna pažnje postaje manje bitno. Jednostavno, to se „okači“ na sajt, pa ako je nekom zanimljivo on će to i pročitati.

Koncepcija Južnih vesti prilično je jednostavna. Osnovu čine kratke vesti, što je brže moguće. Zahvaljujući naprednim tehničkim rešenjima, novinari tekstove mogu da šalju i sa terena, preko svojih mobilnih telefona, a vest će na sajtu biti u roku od nekoliko sekundi.

Sem toga, sama činjenica da je objavljivanje informacija na Internetu veoma jeftino, omogućava i veliku dozu finansijske nezavisnosti. To umanjuje uticaj politike i tajkuna na uređivačku politiku, što je, uostalom, i osnovni preduslov za objavljivanje istraživačkih priča.

Ovo može biti i jedan od razloga da rubrika „Južne vesti istražuju“ bude pojedinačno najčitaniji deo sajta.

Budući planovi

Svakako jedna od najbitnijih stavki u daljem razvoju je proširenje dopisničke mreže. Na ovaj način nastojimo da povećamo broj relevantnih informacija koje plasiramo svakoga dana i povećamo raznovrsnost sadržaja, i samim tim dopremo do novih grupa čitalaca.

Popularnost rubrike „Južne vesti istražuju“ i saradnja koju imamo od samog početka sa Centrom za istraživačko novinarstvo otvorila nam je jednu novu celinu o kojoj razmišljamo već duže vreme. Radi se ulaganju u istraživačke tekstove i mlade novinare koji su zainteresovani da se bave ovom tematikom.

Nastojimo da i građane koji nas prate informišemo i upoznamo ih sa tumačenjima zakona, njihovim pravima i dostupnosti informacija od opšteg značaja.

Dalji tehnički razvoj Južnih vesti kreće se u smeru dostupnosti sadržaja putem mobilnih telefona, sa akcentom na jednostavnu strukturu i organizaciju informacija na sajtu, prilagođenu ovim uređajima. Cilj nam je da budemo još brži i dostupniji, a mobilni uređaji već sada imaju veliki procenat među korisnicima Interneta.

Neki dugoročniji planovi podrazumevaju i razvoj portala u oblik Social Media, u smislu što boljeg povezivanja sa našim čitaocima i stvaranje mreže protoka informacija bazirane na obostranom poverenju. S tim u vezi planirano je uvođenje sadržaja koji bi poticao od naših čitalaca i građana regiona koji pokrivamo, a sve u sprezi sa korišćenjem društvenih mreža i servisa.

Preporuka za sve medije, pogotovu regionalnog karaktera je svakako povezivanje sa svojim čitaocima i stvaranje obostranog poverenja

Vitomir Ognjanović

O autorima

MC Newsletter 23. april 2010.

 
Ovaj tekst može da sadrži stav koji nije stav Medija centra. Odgovornost za sadržinu, kao i tačnost podataka, snosi autor teksta.